januari 2009
06jan20:0023:00Ledenvergadering / Nieuwjaars receptie
Tijd
(Dinsdag) 20:00 - 23:00(GMT+01:00)
Extra informatie
Extra informatie
11jan14:0009:00Wandelen en Mossel avondFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zondag) 14:00 - 09:00(GMT+01:00)
februari 2009
21feb10:0017:00SleuteldagFoto's en Verslag
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zaterdag) 10:00 - 17:00(GMT+01:00)
Extra informatie
Sleuteldag bij Quispel Motoren En zo waren we ook dit jaar weer te gast bij Timon en Jarno, om niet
Extra informatie
Sleuteldag bij Quispel Motoren
En zo waren we ook dit jaar weer te gast bij Timon en Jarno, om niet op maar “onder” de motoren te verkeren. Dit jaar was ik niet de enige die op zaterdag moeite heeft om z’n bed uit te komen bleek bij aankomst, want ik was rond tien uur de 4e die aanwezig was. Maar in het verdere verloop van de voormiddag bleken velen de weg naar Quispel Motoren in Deurne nog steeds te kunnen vinden.
Met name Jarno heeft op deze sleuteldag traditioneel de handen vol. Zo moest hij ons er regelmatig aan herinneren dat het de bedoeling was dat wij zouden sleutelen en niet hij. Verder moet hij met enige regelmaat blunders zien te voorkomen of schade herstellen die we goedbedoeld hebben aangericht. Zo was er deze keer een “klepdekselboutdraadgat” waar de draad niet meer voldoende bleek te zijn. Als je dat thuis overkomt weet je je geen raad, maar Jarno boort het gat wel even uit en zet daar een “dingetje speciaal” in dat zichzelf in het uitgeboorde gat vast zet en tevens nieuwe draad bevat om de originele bout weer vast te kunnen draaien. Jarno is “Officièller BMW Motorrad Zoeper-montör” of zoiets (weet niet meer precies wat er op het certificaat stond dat boven de werkbank aan de muur hing) en dan kan je natuurlijk wel wat!
Zelf was vóór deze dag er al achter gekomen dat een gaskabeltje wisselen toch iets meer inhoudt dan “gewoon aan beide kantent effe losmaken en huppakee”. De kabel vertoonde wat slijtage bij de gashandle en moest worden vervangen, dus dat was de ideale klus om vandaag aan te pakken. Allereerst blijk je niet alleen de “tupperware” kappen aan beide zijden te moeten verwijderen (nadeeltje van de RT waaraan ik inmiddels ben gewend), maar blijkt dat ook de benzinetank moet worden gedemonteerd. De gaskabel blijkt van de gashandle allereerst naar de linker “carburateur” (het is eigenlijk geen carburateur i.v.m. de injectie, maar hoe noem je zo’n ding dan?) te gaan en vervolgens naar de rechter carburateur. Zo’n complete gaskabel bestaat uit één lange binnenkabel, twee stukken buitenkabel en een drietal stelnippels. En dat is dan specifiek voor de eerste R1100RT types, want latere types hebben een ander type kabel. Enfin, het bleek een heel gepeuter om de kabel in zijn geheel los te krijgen, maar met goede raad en een goede lamp lukte dat uiteindelijk. Toen bleek dat de nieuwe kabel ondanks beloftes van de leverancier niet was geleverd, herinnerde Timon zich dat hij bij gelegenheid een partij kabels had overgenomen waar de benodigde kabel bij bleek te zitten. Montage van die kabel bleek niet zo’n probleem te zijn met de kennis van de demontage, maar bij het goed afstellen was Jarno’s deskundigheid onmisbaar (Soeper Montör, Jawohl).
Dat werkt ongeveer als volgt:
1. Éérst zorg je dat de kabel nergens strak staat en de gasschuiven in de carburateurs dus in rust staan.
2. Daarna stel je de synchronisatie van beide carburateurs bij stationair toerental af.
3. Vervolgens zorg je dat het gedeelte tussen beide carburateurs zo is afgesteld dat er net geen speling meer is, en dat de handle een beetje speling heeft.
4. Daarna wordt de synchronisatie nog een keer zo afgesteld dat niet alleen stationair maar ook bij het gasgeven beide carburateurs mooi synchroon lopen.
En toen bleek dat Jarno ook nog humor heeft. Want toen ik al redelijk in paniek was nadat ik een aantal rondjes om mijn motor had gelopen op zoek naar het draadgat waar die M6x40 inbusbout in moest die nog op de brug bleek te liggen, bleek die er door Jarno te zijn neergelegd. “Iemand vond die bout op de vloer en ik wist even niet waar ik hem moest laten”. Hoe dan ook, de kappen konden er weer op en de klus was tot een goed einde gebracht.
Kees van Dijk had zowaar ook nog een primeur. Timon zou minder vaak aanwezig zijn in zijn motorzaak omdat hij ontdekt zou zijn in de wereld van het modellenwerk! Als bewijs daarvan werd een nieuwe folder overlegd van “Lookwell” waarin inderdaad Timon een paar keer zichtbaar was gehuld in de nieuwste kleding. Gelukkig voor ons bleek een fotograaf in Timon’s zaak wat foto’s genomen te hebben voor de folder. Bij gebrek aan beter moest Timon dan maar een jas aantrekken, maar het resultaat mag er zeker zijn.
Vermeldenswaardig is dat Kees een gasstel en een pan had meegebracht om ons van Saté met brood te kunnen voorzien (“Sateetje carterolie”), en natuurlijk had iedereen gehoor gegeven aan de oproep om iets voor bij de koffie mee te nemen. De foto’s vertellen de rest van het verhaal en tonen onze waardering voor de gastvrijheid en deskundigheid van Timon & Team van Quispel Motoren te Deurne!
Mark.
maart 2009
12mar19:0023:00Jeu de BoulesFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Donderdag) 19:00 - 23:00(GMT+01:00)
15mar10:0017:00Workshop ToertochtenFoto's
Evenement georganiseerd door
Locatie
Hendrik Johanna Hoeve
Tijd
(Zondag) 10:00 - 17:00(GMT+01:00)
Extra informatie
Toertochten ontwerpen op de kaart, papier en GPS (Navigatie) Routes. Workshop Toertochten. Tijdens
Extra informatie
Toertochten ontwerpen op de kaart, papier en GPS (Navigatie) Routes.
Workshop Toertochten.
Tijdens de clubavond van Februari hebben we al iets gezegd over deze dag. Wellicht is het nuttig, ook voor degenen die niet aanwezig waren op de clubavond, hier nog eens te vermelden wat we in eerste instantie willen gaan doen.
Het doel van onze club is ‘het bevorderen van het toeristisch gebruik van het B.M.W. motorrijwiel’ etc. volgens artikel 2 van onze statuten.
In de praktijk betekent dit dat we vaak gaan rijden met de motor. Veelal doen we dit in de vorm van ’toertochten’ waarbij er 1 persoon voorop rijdt en de overigen hem/haar volgen.
Ieder van ons heeft vermoedelijk zijn/haar eigen voorkeuren voor zo’n tocht, te denken valt dan aan bijvoorbeeld de bestemming, het aantal dagen maar vooral speelt vaak de vraag ‘via welke soort weg(en) gaan we’ ? Hierbij zijn er talloze variaties te bedenken, dikwijls berusten de gekozen varianten op persoonlijke voorkeuren. Ook gegevens als ‘hoeveel tijd willen of kunnen we besteden aan een bepaald traject’ spelen een rol.
Binnen de club kennen we een aantal mensen die vaak ‘voorrijden’ en een aantal mensen die ‘vrijwel nooit’ voorrijden. Dat laatste is op zich geen enkel probleem.
Wat we met de workshop willen bereiken is op dit moment:
1. Met elkaar van gedachten te wisselen over onze toertochten in het algemeen.
– wat doen we goed, wat zou beter kunnen?
– vooral degenen die niet zelf een rit samenstellen kunnen hier dus toch hun invloed uitoefenen.
2. Een ‘lijstje’ samen te stellen van wensen en voorkeuren voor toertochten.
– b.v. hoevaak een 1-daagse tocht, een meerdaagse tocht, een langere periode?
– welke bestemmingen kiezen we hiervoor ?
– hoe zou het programma er uit moeten zien, veel of weinig zadeluren etc?
– willen we een aantal ‘vaste’ ritten of periodes?
3. In 4 groepen een of meerdere toertochten samen te stellen.
– hierbij met elkaar te bespreken welke hulpmiddelen daarbij het best gebruikt worden, denk dan vooral aan (papieren) kaartmateriaal.
– dit is vooral bedoeld om een aanmoediging te zijn voor die mensen die nu nog weinig of geen ritten samenstellen of voorrijden.
4. Zijn er vragen met betrekking tot het gebruik van GPS ontvangers?
– b.v. welke ervaringen zijn er hiermee binnen onze club
– welke voor- en nadelen bieden de diverse GPS ontvangers voor zover wij deze kennen.
5. Hoe gebruiken we het Garmin-Mapsource programma om routes over te nemen en deze min of meer ‘automatisch’ te volgen met aanwijzingen van de GPS ontvanger?
– er zullen 4 PC’s, met Mapsource geinstalleerd, voorhanden zijn voor demonstraties en oefeningen.
– vooral mensen die hun Garmin GPS ontvanger hoofdzakelijk gebruiken om van A naar B te rijden kunnen hier wat oefenen om met het Mapsource programma routes te maken en over te zetten naar hun Garmin.
6. In hoeverre is Google Earth een nuttig hulpmiddel vooraf, of is het gewoon leuk om achteraf nog eens te zien waar we waren?
Uit bovenstaande blijkt dus al dat het gewenst is dat iedere deelnemer zijn eigen ideeën en/of materiaal mee neemt naar deze workshop. Dan bereiken we het beste resultaat.
Persoonlijk vind ik dat wij het als club al heel goed doen, onze geregelde voorrijders zijn veelzijdig en kundig. Daar zijn we blij mee willen en daar willen we niets aan veranderen. Het zou wel fijn zijn als deze workshop ons nieuwe gezichtspunten of zelfs nieuwe voorrijders zou opleveren. En … fouten maken mag, graag zelfs !
Verder gaat het erom dat we er met z’n allen weer een plezierige en nuttige dag aan beleven. De organisatie doet in elk geval z’n best om er een geslaagd evenement van te maken en hoopt van harte ook jou te mogen verwelkomen.
het Bestuur.
28mar(mar 28)10:0029(mar 29)18:00Motorcycle Loft HotelFotos' en Verslag
Evenement georganiseerd door
Tijd
28 (Zaterdag) 10:00 - 29 (Zondag) 18:00(GMT+01:00)
Extra informatie
Naar Groenendijk-Oostende voor een weekend. KLIK HIER voor het amusante verslag door Christ_B.
Extra informatie
april 2009
01apr19:0022:00Opening Motoport VeldhovenFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Woensdag) 19:00 - 22:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Uitnodiging Opening Motoport Eindhoven. Op Donderdag 2 April opent Motoport – Eindhoven haar nieuwe motorzaak in Veldhoven. Bij de afgelopen bestuursvergadering vonden we dat onze
Extra informatie
Uitnodiging Opening Motoport Eindhoven.
Op Donderdag 2 April opent Motoport – Eindhoven haar nieuwe motorzaak in Veldhoven.
Bij de afgelopen bestuursvergadering vonden we dat onze club deze feestelijke gelegenheid niet ongemerkt voorbij kan laten gaan. Temeer omdat veel leden dit bedrijf al heel lang kennen, eerder vooral als ‘de Neut’ in Westerhoven. We hebben besloten een leuke attentie te gaan maken die bij de opening aangeboden wordt.
Inmiddels ontvingen we echter een officiële uitnodiging voor de (pre)opening. Dat zal gepaard gaan met enige symboliek. De bedoeling is dat er een ‘karavaan’ van Westerhoven naar Veldhoven gaat. Niet alleen de pers en diverse importeurs, maar ook afgevaardigden van BMW Nederland zullen daarbij aanwezig zijn om het afzonderlijke BMW gedeelte van de nieuwe zaak ‘in te wijden’. Wellicht gaan er veel foto’s geschoten worden die ’s anderdaags het publiek moeten attenderen op de algemene opening.
Dit gebeuren vindt plaats daags voor de publieke opening, en wel op Woensdagavond.
Als tegenprestatie voor onze aanwezigheid wordt de verloting van een BMW helm (naar keuze) onder onze aanwezige leden in het vooruitzicht gesteld. De conditie is dat de winnaar zich vooraf bereid verklaart om met deze helm ‘op de promotie-foto’ te gaan en van alle rechten op het gebruik van die foto afziet. Het hele gebeuren lijkt ons interessant genoeg om er alsnog een clubrit van te maken. We vertrekken woensdag avond om 19:00 uur vanaf de Markt in Oirschot. Onderweg halen we de speciale attentie voor Motoport af om op de achterkant daarvan onze namen te vereeuwigen.
We verwachten een grote opkomst !
het Bestuur.‘
Het bleek een 1-April grap en niemand won dus de BMW helm.
Foto’s van de grap-rit en van de echte opening.
04apr10:0019:00Radio Museum RotterdamFoto's
Tijd
(Zaterdag) 10:00 - 19:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Voor de geïnteresseerden in oude radio’s;Zaterdag 4 april ga ik een bezoek brengen aan het radiomuseum te Rotterdam. Er wordt vertrokken vanaf de Markt in Oirschot
Extra informatie
Voor de geïnteresseerden in oude radio’s;
Zaterdag 4 april ga ik een bezoek brengen aan het radiomuseum te Rotterdam.
Er wordt vertrokken vanaf de Markt in Oirschot om 10.00 uur.
Hoofdzakelijk via kleine wegen wordt er naar het museum gereden. Het museum is klein van opzet en opgericht door een oud directeur van radio correct, meer informatie is te vinden op de site van het museum https://www.rotterdamsradiomuseum.nl/
Piet Swinkels
07apr20:0023:00Intro Indonesië reizen
Tijd
(Dinsdag) 20:00 - 23:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Per motor in/door het land, lezing door Steven Bos (BMW Club Nederland).
Extra informatie
Per motor in/door het land, lezing door Steven Bos (BMW Club Nederland).
11apr(apr 11)10:0013(apr 13)17:00Het BMWFoto's en Verslag
Tijd
11 (Zaterdag) 10:00 - 13 (Maandag) 17:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Het Bmw Motor Weekend tijdens de Paasdagen voor iedereen met eem BMW motor. Via een toertocht naar de locatie. Hier ruime gelegenheid voor kamperen of de mogelijkheid tot binnenslapen.
Extra informatie
Het Bmw Motor Weekend tijdens de Paasdagen voor iedereen met eem BMW motor.
Via een toertocht naar de locatie. Hier ruime gelegenheid voor kamperen of de mogelijkheid tot binnenslapen. Feestavond met goede gouwe ouwe muziek, een schitterende toertocht op zondag over kleine weggetjes. Met ‘s-avonds een kampvuur. Gehele weekend kwaliteitsmaaltijden en drank tegen lage prijzen en diverse verrassende activiteiten.
KLIK HIER voor de Duitstalige uitnodiging.
KLIK HIER voor het verslag door Christ over ‘Een Weekend’ !
mei 2009
03mei10:0017:00BMW Oldtimer RitFoto's
Tijd
(Zondag) 10:00 - 17:00(GMT+02:00)
Extra informatie
BMW CLUB OIRSCHOT e.o.,organiseert op zondag 3 mei 2009 de jaarlijkse Oldtimerrit. Deelname aan
Extra informatie
BMW CLUB OIRSCHOT e.o.,
organiseert op zondag 3 mei 2009 de jaarlijkse Oldtimerrit. Deelname aan de Oldtimerrit is alleen mogelijk voor BMW motorfietsen t/m de swingarm modellen van 1969.
Verzamelen vanaf 10.00 uur op de Markt in Oirschot. Vertrek om 11.00 uur. Terugkomst verwacht rond 15 uur. Deelname is gratis en u rijdt geheel voor eigen risico.
De lengte van de rit, die een toeristisch karakter zal dragen, is ca. 100 km.
Halverwege de rit is er een lunchpauze waar een gratis lunch wordt verzorgd door de BMW club Oirschot e.o. Voor pechgevallen rijdt een bezemwagen mee.
Foto’s met dank aan Mike, René en Sander.
09mei10:0018:00MotorrijvaardigheidstrainingFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zaterdag) 10:00 - 18:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Training op de openbare weg (Mergelland Route) Beste clubleden,Op 7 september jl. hebben een tiental clubleden wederom een motorrijvaardigheidstraining gevolgd bij Charl en Robert. Zij zijn twee zeer
Extra informatie
Training op de openbare weg (Mergelland Route)
Beste clubleden,
Op 7 september jl. hebben een tiental clubleden wederom een motorrijvaardigheidstraining gevolgd bij Charl en Robert. Zij zijn twee zeer ervaren marechaussee-motorrijders met beide meer dan een miljoen kilometers op de klok die nu voor marechaussee en andere politionele diensten rijvaardigheidstrainingen geven. In hun vrije tijd doen ze dit ook voor particulieren en dit tot groot enthousiasme van de deelnemers.
Afgelopen training hebben we het idee besproken om een pure rijvaardigheidstraining op de weg te organiseren om weggedrag, kijk- en bochtentechniek in de praktijk te brengen en te verbeteren.
Ik heb contact gehad met Charl om zo’n dag te organiseren. Charl en Robert hebben nog twee data aan het begin van het motorseizoen en dat zijn zaterdag 9 en zondag 10 mei (maar dan is het drukker op de route).
Het plan: Het voorstel is om op zaterdag 9 mei 2009 een deel van de Mergellandroute te gaan rijden. Verzamelen bij Nederweert (details volgen nog) en in groepsverband onder leiding van Charl en Robert de weg op naar het zuiden. We willen met een groep van 10 personen gaan, dit kost dan € 70,- per persoon. Veel groter moet de groep ook niet zijn omdat er dan onvoldoende individuele aandacht gegeven kan worden aan het verbeteren van je rijgedrag.
Ik meld me bij deze aan en ik hoop uiterlijk dinsdag 2 december op de ledenvergadering 9 andere aanmeldingen te ontvangen zodat we Charl en Robert kunnen boeken. Voorintekeningen op volgorde van binnenkomst op mijn email (zie ledenlijst).
Aanmelden betekent ook je verplichten tot deelname en betaling, bij eventuele verhindering zorg je zelf voor vervanging. Aan ervaring en niveau worden geen eisen gesteld; we gaan niet zo snel mogelijk alle bochten door, het wordt geen wedstrijd. Duo-passagiers zijn ook van harte welkom.
Met vriendelijke motorgroet,
Gerard_R
nggallery id=274]
17mei10:0018:00Rivieren RitFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zondag) 10:00 - 18:00(GMT+02:00)
24mei10:0018:00Plassen en Riviertjes RitFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zondag) 10:00 - 18:00(GMT+02:00)
29mei01junLang Weekend EifelFoto's
Tijd
Mei 29 (Vrijdag) 10:00 - Juni 1 (Maandag) 18:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Beste Clubleden, In het voorjaar 2009 wil ik een tourrit gaan rijden van 287 km van Oirschot naar Dasburg in Duitsland, net over de grens van Luxemburg,
Extra informatie
Beste Clubleden,
In het voorjaar 2009 wil ik een tourrit gaan rijden van 287 km van Oirschot naar Dasburg in Duitsland, net over de grens van Luxemburg, waar ik een leuk Motorhotel heb gevonden.
Op 25 October j.l. ben ik er al eens gaan kijken, en het was er zeer netjes en niet al te duur. (€20 à €25 p.p.p.n excl.ontbijt)
Naast deze tourrit heb ik een rit uitgezet in de Eifel van 307 km en eentje van 328 km. Na deze dagen heb ik een terugrit uitgestippeld van het hotel naar Oirschot van 307 km. Als er clubleden zijn die mee willen gaan, en mee willen denken met het te plannen weekeinde zou ik dat graag willen vernemen.
Door Hans & Marlène (eigenaars van het hotel) is mij geadviseerd op tijd te reserveren omdat het een zeer gewilde locatie is om van daaruit Eifelroutes te gaan rijden, zie ook daytonadasburg.
Alle routes kan ik aanleveren op de volgende systemen; GPX, ITN, KML, RTE, TEF en als Text.
Meer info en/of suggesties bij René_L.
juni 2009
07jun10:0018:00Zondagsrit Leuven (BE)
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zondag) 10:00 - 18:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Met bezoek aan een kruidentuin en de markt via een mooie toertocht over voornamelijk kleine weggetjes.
Extra informatie
Met bezoek aan een kruidentuin en de markt via een mooie toertocht over voornamelijk kleine weggetjes.
08jun(jun 8)19:0012(jun 12)23:00Avondvierdaagse
Tijd
8 (Maandag) 19:00 - 12 (Vrijdag) 23:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Achtereenvolgens in Wintelre (8e), Dommelen (9e), Eindhoven (11e) en Eersel (12e).Op de 8e met een uitstekend diner bij Mars & Kees vooraf.
Extra informatie
Achtereenvolgens in Wintelre (8e), Dommelen (9e), Eindhoven (11e) en Eersel (12e).
Op de 8e met een uitstekend diner bij Mars & Kees vooraf.
13junAlle dagen27Vakantierit Ierland & EngelandFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
juni 13 (Zaterdag) - 27 (Zaterdag)(GMT+02:00)
Extra informatie
Via de tunnel (Calais) naar zuid-Engeland en Wales, met de ferry naar het geboorteland van Howard (Ierland) en terug via noord-Engeland.
Extra informatie
Via de tunnel (Calais) naar zuid-Engeland en Wales, met de ferry naar het geboorteland van Howard (Ierland) en terug via noord-Engeland.
Ierland tocht 13 t/m 27 Juni 2009,
De co-ordinatie en de belangrijkste voorbereidingen voor deze tocht zijn in handen van Howard en zijn in volle gang. Ondergetekende en Mark_vV assisteren hem daarbij. Met name het reserveren van de onderkomens in Ierland en de diverse oversteken van het kanaal en de Ierse zee willen we vroegtijdig reserveren.
De aanmelding voor deze tocht sluit op 28 december a.s. Degenen die daarna alsnog besluiten om mee te gaan dienen zelf de betreffende zaken te regelen.
Een kort overzicht van de plannen tot nog toe:
De route zal er ongeveer uitzien als op de bijgaande schets. Er zijn dus 4 oversteken gepland:
1. van Calais naar Dover/Folkstone per tunnel.
2. van Fishguard naar Rosslare per ferrie.
3. van Belfast naar Stranraer per ferrie.
4. van Hull naar Hoek van Holland / Rotterdam per nacht-ferrie, inclusief slaapplaats.
De totale oversteekkosten voor 1 persoon plus motor zullen ongeveer €331,00 bedragen.De totale oversteekkosten voor 1 passagier zullen rond de €62,00 liggen.
In Ierland zowel als in Zuid-Schotland / Noord-England wordt er in principe binnenshuis overnacht in hostels, b&b’s, hotels of pensions. In Ierland proberen we vooruit een overnachtingsplaats te boeken. In het UK proberen we tegen het eind van de dag een onderkomen te vinden. Mensen die willen kamperen zoeken zelf een camping en worden ‘s-anderdaags weer bij de binnenslapers-groep terug verwacht voor gezamenlijk vertrek. Let wel: in hostels dient men zelf een lakenzak, kussensloop en handdoek mee te brengen. Soms kan men die ter plaatse huren. De overnachtingskosten worden momenteel geschat op Euro 20 tot 25 in een hostel. Een B&B of pension zal rond 40 p.p/p.n. liggen. Overnachten in meer-persoons kamers is wellicht goedkoper. De kosten voor een campingplaats zullen wellicht een stuk lager liggen.
We verwachten rond 4000 motor-kms te rijden. Dit zal zeker weer een mooie tocht gaan worden onder gematigde temperaturen, mooie luchten en met vermoedelijk afwisselend zon en regen. Graag aanmeldingen naar Howard sturen (niet later dan 28 december a.s.).
Voor contactgegevens zie de ledenlijst.
Howard (Tony en Mark).
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zondag) 09:00 - 19:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Voor BMW’s t/m bouwjaar 1969, vertrek van kasteel Alden Biesen te Bilzen (BE) met Joost_L.
Extra informatie
Voor BMW’s t/m bouwjaar 1969, vertrek van kasteel Alden Biesen te Bilzen (BE) met Joost_L.
juli 2009
10jul(jul 10)09:0012(jul 12)19:00Ardennen WeekendFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
10 (Vrijdag) 09:00 - 12 (Zondag) 19:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Drie dagen met overnachten in tent of chateau. Ardennen weekend,Aangezien er verschillende oldtimers binnen de club aanwezig zijn
Extra informatie
Drie dagen met overnachten in tent of chateau.
Ardennen weekend,
Aangezien er verschillende oldtimers binnen de club aanwezig zijn (en dan bedoel ik de motoren) leek het mij leuk een meerdaags evenement hiervoor te organiseren. Uiteraard zijn de overige leden ook van harte uitgenodigd om mee te gaan.
Uitgangspunt voor de toertochten zijn de oldtimers, hetgeen betekent: geen snelwegen en een maximum aan kleine weggetjes door mooie landschappen. Tijdens de ritten zal geregeld gestopt worden, ‘s-middags een langere stop bij een gelegenheid waar men iets kan eten en drinken, en tussendoor langs de weg, op een aardige locatie (in een bos, bij een uitzichtspunt, oid). Het is dan ook verstandig om iets van versnaperingen voor onderweg mee te nemen.
Om overnachting voor iedereen mogelijk te maken is gekozen voor een camping waar zowel met eigen tenten gekampeerd kan worden als waar ook chalets o.i.d. aanwezig zijn.
Als uitvalsbasis voor het weekend ben ik uitgekomen bij kasteel-camping L’hirondelle.
De camping combineert 2 zaken, waardoor iedereen mee kan, n.l. een kampeerterrein en de mogelijkheid om binnen te slapen in het ‘kasteel’. Er zijn ook nog chalets beschikbaar, echter deze zijn in het hoog seizoen alleen per week te huur. Verder is de camping gelegen in het schitterende natuurpark van Burdinale en Mehaigne.
De kosten bedragen voorkamperen 21 euro (tent + 2 personen + voertuig), hotel; 40-65 euro (2 personen en afhankelijk van grote, luxe kamer). Mogelijk komen er nog wat reserveringskosten bij, om de kampeerders als een groep bij elkaar te kunnen houden.
Aangezien het kampeerweekend in het hoogseizoen valt is het zaak zo snel mogelijk te reserveren. Met name het hotel schijnt dan al snel volgeboekt te zijn. Ik wil daarom met reserveren niet langer wachten dan de ledenvergadering van maart. Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn, dan hoor ik het graag.
Joost
Tijd
(Vrijdag) 19:00 - 23:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Met de medewerkers van het Bmw Motor Weekend met drankje van de Engelsen.
Extra informatie
Met de medewerkers van het Bmw Motor Weekend met drankje van de Engelsen.
18jul05:0023:001000 km 1-daagseFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zaterdag) 05:00 - 23:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Heen en terug over kleine weggetjes naar de bron van de Maas op de bijna langste dag van het jaar.
Extra informatie
Heen en terug over kleine weggetjes naar de bron van de Maas op de bijna langste dag van het jaar.
1000 km tocht naar en van de Maasbron
Ja, het lijken er teveel om in 1 dag te rijden. Mijn ‘normale’ dagafstanden zijn minder dan een kwart daarvan. Toch heb ik een dergelijke afstand al een aantal malen eerder, zonder een gevoel van oververmoeidheid, in 1 dag via hoofdzakelijk kleinere wegen afgelegd.
Het is goed te doen als je maar (heel) vroeg vertrekt, vaak een korte pauze inlast en het gevoel houdt geen haast te hebben; zoiets als .. komen we er vanavond niet dan vannacht wel.
Het blijft natuurlijk een erg lange zit, maar zo af en toe kan dat geen kwaad. Ik kijk met plezier terug naar de vorige keren, anders zou ik het niet nogmaals gaan doen.
En eerlijk gezegd: het tegenwoordige van drempel naar obstakel rijden in Nederland gaat mij eerder tegenstaan dan het verslinden van kilometers op mooie en rustige landwegen waar een een redelijk tempo aangehouden kan worden.
Het is belangrijk om in een goede conditie aan deze rit te beginnen. Een aantal dagen tevoren een flinke avondwandeling maken en daarna op tijd naar bed is raadzaam. Een goede voorbereiding geldt ook voor de motorfiets, zorg voor een juiste bandenspanning en controleer het oliepeil en slijtage-gevoelige onderdelen. Denk ook aan de kleding, al is het warm overdag, na zonsondergang kan het koud worden.
We vertrekken stipt om 05:00 uur (zonder het ‘brabants kwartiertje’) vanaf de markt in Valkenswaard en naar verwachting zijn we daar kort na middernacht weer terug. Het is zaak om met een echt volle tank te vertrekken. Het Shell station aan de Tienendreef tussen Valkenswaard en Dommelen heeft betaalautomaten en is dus 24 uur ‘ge-opend’. Dit geldt ook voor het (nieuwe) Shell station aan de O.L.Vrouwedijk tussen het M.M.C en Waalre.
We willen onderweg niet vaker tanken dan nodig is; daarentegen moeten we rekening houden met een toenemende schaarste aan tankstations langs de kleinere wegen in Frankrijk. Neem voldoende contanten mee voor het geval je bankpasjes niet geaccepteerd worden. Onderweg een geldautomaat moeten (be)zoeken is niet echt handig tijdens deze rit.
De eerste pauze zal rond 07:00 uur zijn. De meeste horeca bedrijven zijn dan nog gesloten en het kan daarom handig zijn wat drank (zeker voldoende drinkwater) en etenswaren mee te nemen. Ook tijdens de overige korte pauzes is het prettig als er wat proviand aan boord is. Overigens maken we 2 maal een langere stop om iets warms te eten. Ergens in de middag in Frankrijk en ’s avonds na het binnenkomen van Belgie, vermoedelijk in Florenville.
De heenroute gaat via Hasselt en St.Truiden richting Namen, nabij Dinant de franse grens over naar Givet. Vervolgens richting Verdun en Commercy naar de beide Maasbronnen die zuidelijk en noordelijk van het dorpje Pouilly-en-Bassigny (loc: N47.98099 E5.62938) liggen.
De terugweg loopt ongeveer evenwijdig aan de heenroute maar ligt iets oostelijker. Daarbij komen we kort langs de geboorteplaats van Jeanne d’Arc (Domrémy la Pucelle). Wie er heen wil moet dat even laten weten voordat we aan de terugweg beginnen, anders rij ik er op enkele kilometers voorbij.
Voorbehoud: Als de weersvooruitzichten slecht zijn (b.v. te regenachtig) gaat deze rit niet door, de afstand is daarvoor simpelweg te groot en we zouden er weinig plezier aan beleven! Kijk daarom ’s avonds tevoren (rond 20:00 uur) op de website voor een eventueel annuleringsbericht. Bel me a.u.b niet na 20:00 uur want dan hoop ik te slapen. Bij onverhoopt niet doorgaan zouden we het de volgende Zaterdag (25e) nogmaals kunnen proberen.
Tony
augustus 2009
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zondag) 10:00 - 18:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Verkenning van een locatie voor het Feestweekend
Extra informatie
Verkenning van een locatie voor het Feestweekend
09aug10:0018:00Historische groentehof en Thorn
Tijd
(Zondag) 10:00 - 18:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Rit van ongeveer 220 km met Bob_B.
Extra informatie
Rit van ongeveer 220 km met Bob_B.
Tijd
(Woensdag) 18:30 - 23:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Met Noëlle_D.
Extra informatie
Met Noëlle_D.
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zondag) 09:00 - 18:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Wij gaan zondag 16 augustus een bezoek brengen aan Fort Vuren langs de Waal bij Gorinchem. Een dagje met het volgende programma:9.00 uur Verzamelen op de markt Oirschot.
Extra informatie
Wij gaan zondag 16 augustus een bezoek brengen aan Fort Vuren langs de Waal bij Gorinchem.
Een dagje met het volgende programma:
9.00 uur Verzamelen op de markt Oirschot. Via leuke rit naar Fort Vuren.
10.15 uur Aankomst met natuurlijk een bakje koffie of thee in het Fort. Hierna uitgebreide rondleiding met gids zowel in als buiten het fort. Met een goedverteld en leuk verhaal over de geschiedenis enz.
12.00 uur Verzorgde lunch in of bij het fort bestaande uit: soep, twee broodjes en natuurlijk de krentebol.
13.00 uur Vertrekken wij weer voor een toeristische rit naar Oirschot.
Aankomst denk ik om plusminus 17.00 uur.
Kosten voor koffie, rondleiding en lunch in Fort Vuren 15,25 euro.
Al met al een leuk dagje met van alles wat. Ik heb er zin in, wie gaat er mee???
Opgave uiterlijk clubavond augustus.
Ikheurutallemaelwel,
Christ
28aug(aug 28)09:0030(aug 30)19:00ClubweekendFoto's
Tijd
28 (Vrijdag) 09:00 - 30 (Zondag) 19:00(GMT+02:00)
Extra informatie
In hotel “Het Klooster” in Kloosterburen. Weekend Groningen. Vrijdag, zaterdag en zondag 28, 29 en 30 augustus. Wat zeven jaar geleden
Extra informatie
In hotel “Het Klooster” in Kloosterburen.
Weekend Groningen. Vrijdag, zaterdag en zondag 28, 29 en 30 augustus.
Wat zeven jaar geleden eigenlijk begon als een familie trip met wat vrienden van mij, is inmiddels uitgegroeid tot een grandioos motorweekend welk ik al diverse keren voor vrienden georganiseerd heb.
Als nieuw lid van de club vind ik het heerlijk om dit weekend ook voor mijn nieuw clubke te organiseren. Een weekend waarin het niet alleen gaat om motorrijden maar ook ruimte is voor andere zaken.
Globaal hebben we de volgende agenda:
Vrijdag morgen gedeeltelijk verzamelen b.v. in Oirschot en van daaraf naar het v.d.Valk hotel Arnhem. Dit is een mooi verzamelpunt voor mensen met een andere aanvlieg route. Na de koffie met of zonder punt vertrekken we als groep via een mooie binnendoor route naar het hoge noorden. Onderweg natuurlijk alle tijd voor een paar stops, een goede lunch en een bakkie koffie of thee.
Ons doel is die dag een goed en bijzonder hotel waar het goed toeven is. Hier wacht ons een heerlijk diner en een goed bed.
Zaterdags gaan we genieten van een prachtige rondrit met de nodige bezienswaardigheden en stops. Een toerrit die op onnavolgbare wijze traditioneel door Dinie en Andries van Deventer wordt uitgezet en voorgereden. Dinie en Andries zijn vrienden van ons die inmiddels stevig vergroeid zijn met het Groningse land en ons iedere keer weer laten genieten van vaak kleine maar leuke details die we op de rit tegenkomen. Voor diegene die dat leuk vinden is er de mogelijkheid om zaterdags naar de pont te worden gebracht, hier een fiets te huren en een dagje Schiermonnikoog onveilig te maken. Ik zelf vind het heerlijk om ‘s morgens voor het ontbijt een prachtig en heerlijk rustig wandelingetje te maken naar de waddendijk en daar even te genieten van het schitterende uitzicht. Dat er ‘s avonds natuurlijk weer een lekker prakkie en een potje bier klaar staan hoef ik eigelijk niet te vermelden.
Zondags nemen we na het ontbijt weer afscheid van Dries en Dinie en gaan weer via een mooie landelijke route terug naar huis.
We gaan werkelijk naar een heel bijzonder hotel n.m. hotel “Het Klooster” in Kloosterburen. Ik ben hier al een paar keer geweest wat zeker geen straf is gezien de onvergetelijke indruk die deze twee prachtmensen op mij hebben achtergelaten. Ook nu weer zijn zij blij dat wij komen en hebben beloofd dat het kloosterbier koud staat, een prachtige wijn op temperatuur is en voor de mooiste beenham wordt zorg gedragen. Met andere woorden ik kan bijna niet wachten.
De kosten bedragen € 155,- per persoon op basis van twee personen per kamer. En 215,- euro voor een één persoon kamer .
De spelregels:
Opgeven direct bij mij, datum van opgaaf bepaald volgorde. Inschrijving tot clubavond april, na betaling van de aanbetaling van 25% is je inschrijving definitief. Over betaling wordt door mij contact opgenomen. Denk zelf eventueel aan een annulerings verzekering, direct na inschrijving. Al met al. Ik heb er weer gruwelijk veel zin in. WIE GAAT ER MEE ?????
Ikheurutallemaelwel, Christ.
september 2009
26sep(sep 26)10:0027(sep 27)19:00Mossel WeekendFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
26 (Zaterdag) 10:00 - 27 (Zondag) 19:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Mooie toerrit naar Sijsele bij Damme (BE), overnachting in hotel Rostune. ‘s-Avonds een speciaal voor ons bereid mossel-diner en ‘s-ochtend een uitgebreid bourgondisch ontbijt.Mooie toertocht terug
oktober 2009
09okt(okt 9)09:0010(okt 10)18:00Oldtimer WeekendFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
9 (Vrijdag) 09:00 - 10 (Zaterdag) 18:00(GMT+02:00)
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zondag) 10:00 - 18:00(GMT+02:00)
Extra informatie
Den Bosch
Extra informatie
Den Bosch
24okt(okt 24)08:0025(okt 25)19:00Trial WeekendFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
24 (Zaterdag) 08:00 - 25 (Zondag) 19:00(GMT+02:00)
26okt(okt 26)09:0031(okt 31)18:00Herfstrit DE/FR
Tijd
26 (Maandag) 09:00 - 31 (Zaterdag) 18:00(GMT+01:00)
Extra informatie
Zo’n 1800 km gereden met o.a. Léon_vdZ.
Extra informatie
Zo’n 1800 km gereden met o.a. Léon_vdZ.
november 2009
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zaterdag) 10:00 - 18:00(GMT+01:00)
Extra informatie
Voor de vrouwelijke leden en vrouwelijke aanhang, een gezellig dagje naar Maastricht, shoppen en uiteraard lekker eten, en nog veel meer gezelligheid.
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zondag) 10:00 - 18:00(GMT+01:00)
Extra informatie
Ongeveer 200 km
Extra informatie
Ongeveer 200 km
28nov19:0023:00Jeu de BoulesFoto's
Evenement georganiseerd door
Tijd
(Zaterdag) 19:00 - 23:00(GMT+01:00)
december 2009
Tijd
(Zondag) 10:00 - 18:00(GMT+01:00)
Extra informatie
LOOT evenement, met Henk_vB.
Extra informatie
LOOT evenement, met Henk_vB.
Evenement georganiseerd door
Locatie
Markt Oirschot
Markt 21, 5688 AJ Oirschot
Tijd
(Vrijdag) 18:30 - 23:00(GMT+01:00)
Extra informatie
De KLAR 2009Het doel is bepaald en besproken, we waren er nog niet eerder tijdens voorgaande KLAR ritten. De maan is die avond alweer halfvol en als
Extra informatie
De KLAR 2009
Het doel is bepaald en besproken, we waren er nog niet eerder tijdens voorgaande KLAR ritten. De maan is die avond alweer halfvol en als de wolken niet teveel roet in het licht strooien is er misschien nog iets te zien van de bosrijke omgeving.
De heenroute bedraagt een kleine 60 kms, rond 19:30 kunnen we dus aan tafel zitten en een kop warme chocolademelk, of iets anders bestellen om weer op temperatuur te komen. De menukaart is beperkt maar voldoende en de prijzen zodanig dat de appetijt niet onmiddellijk vergald wordt.
Hoe het eten er smaakt weet ik niet, ik heb niet het genoegen gehad er ooit iets te proeven. We laten ons op dat punt, hopelijk aangenaam, verrassen.
De terugroute naar Oirschot bedraagt zo’n 30 kms.
Ik stel een fles wijn beschikbaar aan degene die een vraag, met betrekking tot de heenroute, het beste beantwoordt. Bij meerdere juiste antwoorden verzin ik ter plekke een volgende vraag.
Laat je niet afschrikken door eventueel wat minder mooi motor-weer, de afstanden zijn kort, de avond is zeker weer gezellig als jij er ook bij bent en het rijden over donkere wegen in de Decembermaand heeft iets ‘bijzonders’.
tot ziens, Tony